Dosyć istotna informacja dla tuningowców.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • misiekwaw
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 7715
    • Ford

    #76
    Zamieszczone przez neck99
    dzis jechałem ta sama trasa co wczoraj (kawałek A$ kawałek DTS ta sama godzina te same w miare predkosci (ok 160km/h) wczoraj bez osłony max 92`C dzis z osłoną niecałe 100`C.

    Po wczorajszej jezdzie na bank zakładam spowrotem osłonę bo jadac sobie i majac 93`C nagle spadł deszcz ulewny kilka swiateł i temp oliwy spadła do 60`C - bez sensu !

    Kupiłem osłone nowa i bede ja wycinał podobnie do zdjecia jakie wstawił MisiekWAW, Zapodam zdjecia i dam znac czy cos to dało.

    Ktos musi przetestwać
    to Krupin wstawil k
    niewazne, daj znac co i jak... gorzej ze w metalowej nie ma jak zrobic takich "nadmuchow" :roll:
    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
    http://www.disi-tune.pl
    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
    Był WRX
    Była Octa

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #77
      Panowie - co Wy pijecie od rana? :szeroki_usmiech
      Kto wstawił? :wink:

      Neck - a te kierowniczki chcesz jakos dosztukować, czy tylko wyciąć dziury i wyprofilowac opalarką czy coś?
      Masz juz jakąś koncepcję?
      TDI 205PS

      Komentarz

      • Tymon
        RS
        • 2004
        • 2970

        #78
        neck99, nie dziwne, tylko logiczne
        Jak coś zimnego leci Ci po misce to trudno żeby czujnik pokazywał 100stp.
        Deszcz w bardzo zuzym stopniu schładza miskę a za tym idą wskazania na termometrze.
        Ty a może zamontuj natrysk ciekłego azotu do schładzania miski olejowej, wiesz taki bajer fajny Mógłbyś mieć wtedy taką fajna naklejkę NOS :diabelski_usmiech , albo zraszacze wodne :twisted:



        P.s. Pamiętaj POMPKO że czystość pod maską to podstawa :!: :wink:
        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
        BMW serii 3... Radość z jazdy.

        Komentarz

        • misiekwaw
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7715
          • Ford

          #79
          Zamieszczone przez MiKruS
          Panowie - co Wy pijecie od rana? :szeroki_usmiech
          Kto wstawił? :wink:
          niech Ci bedzie, Krupin pisal, Ty wstawiles :P :szeroki_usmiech
          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
          http://www.disi-tune.pl
          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
          Był WRX
          Była Octa

          Komentarz

          • neck99
            L&K
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1326

            #80
            MiKruS, sorki Ty wstawiłeś jakos jestem nietomny dzis

            A ty Tymon, sie nie naśmiewaj .. :P bo bedziesz miał kolejneo rozwierta :szeroki_usmiech

            Co do koncepcji juz mam. Zobacze co na to moj znajomy mechanik on ma zawsze inne koncepcje.

            Moja koncepcja to taka:
            by na wzdłóż miski na srodku naciąć litere H (tak jak narysowane na masce rysunek górny)
            potem tam gdzie punkt X i Y wygiąc opalarką w górę do miski. Wyglądało by to tak jak ponizej. Wtedy tylko by była miska odslonięta i plastyk by za nią zachodził. tak, że nie było by dziury do srodka i tylko miska byla by na wietrze

            OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
            SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

            Komentarz

            • Tymon
              RS
              • 2004
              • 2970

              #81
              neck99, wolę mieć rozwierta niż ciasny, grzejący się silnik :szeroki_usmiech
              Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
              Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
              BMW serii 3... Radość z jazdy.

              Komentarz

              • neck99
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1326

                #82
                Tymon, :fuck1

                :wink:
                OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                Komentarz

                • Tymon
                  RS
                  • 2004
                  • 2970

                  #83
                  neck99, Pomysł z tymi wycięciami nie jest głupi
                  Wiesz, że zawsze jestem poważny rozmawiając z tobą na temat Tuningu, bądź jakiejkolwiek przeróbki w twoim NeckoWozie. Dlatego uważam iż mógłbyś sie zastanowić nad dodatkowym chłodzeniem twojego ciasnego silniczka np. od góry :roll:



                  Oczywiście to jest tylko wzór, bo na Skodzinie wyglądałoby to mniej więcej tak:





                  :szeroki_usmiech
                  Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                  Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                  BMW serii 3... Radość z jazdy.

                  Komentarz

                  • neck99
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1326

                    #84
                    Tymon, Ty chcesz chyba w łeb dostać :box2

                    :szeroki_usmiech
                    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #85
                      MiKruS, BKD jak ma plyte pod silnikiem stalowa to nie ma czegos takiego. Czyli na plasko.

                      BTW To jest plastik czy cos metalowego??
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #86
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        BTW To jest plastik czy cos metalowego??
                        plastik chyba, zobacze u siebie za 20 minut i za godzine dam znać
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • MiKruS
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7976

                          #87
                          Maicroft, U mnie plaścior.
                          TDI 205PS

                          Komentarz

                          • tmw
                            Ambiente
                            • 2005
                            • 122

                            #88
                            Zamieszczone przez szkoda
                            o! dobre, wydaje mi sie ze u mnie nie ma (wymieniałem to), ale jeszcze sprawdze
                            U mnie w BKD sa 2 wloty po stronie kierowcy.
                            PZDR
                            Tomek

                            Komentarz

                            • MiKruS
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 7976

                              #89
                              Zamieszczone przez tmw
                              U mnie w BKD sa 2 wloty po stronie kierowcy.
                              Czyli na skrzynie - to samo co u mnie.
                              Ktory masz rok prod?
                              TDI 205PS

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #90
                                Zamieszczone przez tmw
                                Zamieszczone przez szkoda
                                o! dobre, wydaje mi sie ze u mnie nie ma (wymieniałem to), ale jeszcze sprawdze
                                U mnie w BKD sa 2 wloty po stronie kierowcy.
                                u mnie nie ma, ale ja wymieniałem tą płytę, bo porabałem ją w zime na jakimś lodzie, równie dobrze mogli mi dać jakaś inną "pasującą" :lol:
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • tmw
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 122

                                  #91
                                  Zamieszczone przez MiKruS

                                  Czyli na skrzynie - to samo co u mnie.
                                  Ktory masz rok prod?
                                  prod. 2005 (jesli to ma znaczenie to import z .de)
                                  PZDR
                                  Tomek

                                  Komentarz

                                  • cowboy
                                    Ambiente
                                    • 2007
                                    • 106

                                    #92
                                    Zamieszczone przez neck99
                                    jadac sobie i majac 93`C nagle spadł deszcz ulewny kilka swiateł i temp oliwy spadła do 60`C - bez sensu !
                                    ja nie zanotowałem spadku temp po deszczu...

                                    czujnik masz w misce ?

                                    Komentarz

                                    • neck99
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1326

                                      #93
                                      cowboy, po deszczy nie .. ale po ulewie waloło takimi kulami ze moment było wszytko pozalewane. I chcac nie chcac woda ostro lała na miske stad spadek. tak mam w misce tam gdzie zalecają.
                                      OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                      SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                      Komentarz

                                      • cowboy
                                        Ambiente
                                        • 2007
                                        • 106

                                        #94
                                        Zamieszczone przez neck99
                                        tak mam w misce tam gdzie zalecają
                                        no tak ale oryginalnie jak jest MFA w VW to czujnik jest wkręcany w podstawkę filtra oleju - tam jest taka sama temp w jakiej olej trafia do smarowania turbo...

                                        to że spadła Ci temp do 60 st. C oleju w misce nie znaczy że jest szkodliwe dla silnika bo przy filtrze pewnie było więcej...

                                        dlaczego zalecają czujnik instalowac w misce olejowej ?

                                        [ Dodano: Czw 09 Sie, 07 12:22 ]
                                        w takim razie są chyba 2 szkoły montażu czujników

                                        Komentarz

                                        • dariuspolo
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 1168

                                          #95
                                          Zamieszczone przez cowboy
                                          dlaczego zalecają czujnik instalowac w misce olejowej ?
                                          ...aby zobaczyc jaka max. temp. osiaga olej po powrocie z bloku i turbiny, bo przy filtrze oleju masz chlodnice ktora chlodzi olej nim ten poplynie dalej w silnik i turbine.

                                          Darek

                                          [ Dodano: Czw 09 Sie, 07 12:38 ]
                                          Zamieszczone przez cowboy
                                          no tak ale oryginalnie jak jest MFA w VW to czujnik jest wkręcany w podstawkę filtra oleju
                                          ... w tym miejscu mozesz dobrze zobaczyc czy min. temp. "do palowania auta" zostala juz osiagnieta, a w misce widzisz czy trzeba juz "popuscic gazu".

                                          Twoje miejsce montarzu tlumaczy czemu nie zauwazyles spadku temp. oleju przy jezdzie w deszczu, lub spadek byl minimalny bo olej zostal dogrzany znowu przez chlodnice( wymiennik plyn chlodniczy/olej), co wytlumilo wskazania termometru.

                                          Darek
                                          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                          Zuzycie paliwa

                                          Komentarz

                                          • cowboy
                                            Ambiente
                                            • 2007
                                            • 106

                                            #96
                                            Zamieszczone przez dariuspolo
                                            ..aby zobaczyc jaka max. temp. osiaga olej po powrocie z bloku i turbiny, bo przy filtrze oleju masz chlodnice ktora chlodzi olej nim ten poplynie dalej w silnik i turbine.
                                            ale przecież zasilanie turbiny w olej mam 2 cm od czujnika, własnie w podstawce filtra - i dzięki temu znam temperature oleju który popłynie do turbiny, to jest chyba istotne ?

                                            jakoś jestem bardziej przekonany do fabrycznego miejsca pomiaru, chociaż z miski czerpie smok od pompy....

                                            Twoje miejsce montarzu tlumaczy czemu nie zauwazyles spadku temp. oleju przy jezdzie w deszczu, lub spadek byl minimalny
                                            no własnie.. olej w misce może miec rózną temperaturę...

                                            jak hamowałem się na MAHA to miałem idealnie te same wskazania z czujnika wsadzonego zamiast bagnetu, co na wskaźniku w aucie..

                                            Zamieszczone przez dariuspolo
                                            a w misce widzisz czy trzeba juz "popuscic gazu".
                                            czyli najlepiej mieć 2 czujniki albo lepiej wskaźnik ciśnienia oleju nad którym się ostatnio mocno zastanawiam... to jest chyba ważniejsze i tez ma ogromny wpływ na smarowanie turbiny

                                            Komentarz

                                            • neck99
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 1326

                                              #97
                                              cowboy, ja jestem zdania ze skoro fabryka uznała zeby mierzyć w misce to musi byc tego jakis powód. Skoro miejsce w podstawie jest i mogli tam zrobić czujnik. Ale skoro tam nie zrobili to z jakiegoś powodu.

                                              Może głupie ale logiczne
                                              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                              Komentarz

                                              • cowboy
                                                Ambiente
                                                • 2007
                                                • 106

                                                #98
                                                Zamieszczone przez neck99
                                                ja jestem zdania ze skoro fabryka uznała zeby mierzyć w misce to musi byc tego jakis powód
                                                ale moja fabryka była zdania żeby mierzyć w podstawce filtra :twisted:

                                                jeśli masz komputer MFA w VW lub AUDI to czujnik do temp oleju znajduje się własnie w podstawce filtra oleju

                                                jeśli ktoś nie ma MFA to ma wkręconą zaślepke i dyndający kabelek...

                                                Komentarz

                                                • Tymon
                                                  RS
                                                  • 2004
                                                  • 2970

                                                  #99
                                                  Yo
                                                  Dziś Czeszunia przeszła Testy :twisted:
                                                  1)
                                                  - Trasa 300km
                                                  - Autostrada
                                                  - Temperatura na zewnątrz 20stp
                                                  - Średnia prędkość według kompa 135km/h
                                                  Więc tak
                                                  a)
                                                  Prędkość rzędu 190-210 doładowanie 0,5 Bara, max temp oleum 95stp
                                                  b)
                                                  Prędkość rzędu 200-230 doładowanie 1,3 Bara, max temp oleum 105stp
                                                  Oczywiście włączona klima na 22stp :wink:

                                                  2)
                                                  - Trasa 300km
                                                  - Autostrada
                                                  - Temperatura na zewnątrz 33stp
                                                  - Średnia prędkość według kompa 128km/h
                                                  Więc tak
                                                  a)
                                                  Prędkość rzędu 190-210 doładowanie 0,5 Bara, max temp oleum 105stp
                                                  b)
                                                  Prędkość rzędu 200-230 doładowanie 1,3 Bara, max temp oleum 115stp
                                                  Oczywiście włączona klima na 22stp :lol:

                                                  Szkodniczek Octaviany ma zamontowaną chłodniczkę ASZ-ta i jeżdzę na MOTUL-u

                                                  Może się komuś przydadzą takie dane :wink:

                                                  Pozdro Ziomale
                                                  Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                                  Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                                  BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                                  Komentarz

                                                  • dariuspolo
                                                    L&K
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 1168

                                                    ...dzieki Tymon, napisz jeszcze czy z olona albo bez?
                                                    Co to widze w podpisie! juz sie nie lansujesz? pochwal sie!

                                                    Darek
                                                    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                                    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                                    Zuzycie paliwa

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...